Dijital Olgunluk Modelleri


Dijital dönüşüme başlarken İlk adım strateji oluşturmak ve dijital yolculuğu temel düzeyde planlamaktır. Ancak dijital dönüşüm için bir strateji oluşturmak ve uygulamak oldukça zordur çünkü her dönüşüm gibi bu dönüşüm de tüm işletmeyi etkiler ve zihniyetleri değişmeye zorlar.
Herhangi bir dönüşüm programında kısa, orta, uzun vadeli stratejiler ve finansal yol haritası ile birlikte vizyon olmalıdır ve elbette bu bir yatırım gerektirecektir.


Operasyonel verimlilik sağlamak, firmaların iş ve finansal hedeflerini başarmasını sağlamak her dönüşümde olduğu gibi dijital dönüşüm için de temel noktalardır.


Ancak dijital dönüşüm projelerinin başarısı garanti değildir. (Projelerde yüzde 60-70 oranında başarısızlık olduğu düşünülüyor)
Son birkaç yıldır, firmaların dijital dönüşüme bütünsel yaklaşmalarına yardımcı olmak için tasarlanan dijital olgunluk modellerinin ortaya çıktığını gözlemliyoruz. Dijital olgunluk modelleri, firmaların hedefledikleri dönüşüm programlarında nerede olduklarını gerçekçi bir şekilde ortaya koymalarına ve değerlendirmelerine yardımcı olacaktır.
“Dijital Olgunluk” istek uyandıran bir hedeftir.


Firmalar dijital olgunluklarını, Müşteri Deneyimi, Strateji, Teknoloji, Operasyonlar ve Şirket Kültürü gibi boyutlarda değerlendirmeleri gerekir.
Bir firma hedeflerini ve departmanlarının görüşlerini bir araya getirerek dijital olgunluğunu güvenle değerlendirebilecek bir modeli kendi de oluşturabilir, dönüşüm programlarında nerede olduğunu gerçekçi bir şekilde ele alabilir, ayrıca diğer firmalarla kendini karşılaştırarak kıyaslama yaklaşımını yeni ölçümler içerecek şekilde genişletebilir.
“Dijital olgunluk”, her zaman değişen ve gelişen, sürekli ulaşılması gereken bir hedef niteliğindedir.

Yazının Yayınlandığı Mecra: SubconTurkey Yan Sanayi ve Tedarikçi Gazetesi, Haziran  2019 Sayısı

Yorum bırakın